Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسولسخت افزار

کیسی خاص با طراحی شبیه به سنگ‌های بازی Minecraft برای Raspberry Pi 4.0

یکی از کاربران Reddit از کیس دست ساز خود برای Raspberry Pi 4.0 رونمایی کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از کاربران وب‌سایت Reddit با نام کاربری ehisforadam از یک کیس مخصوص با طراحی منحصر به فرد برای کامپیوترهای Raspberry Pi 4 پرده برداشته که در طراحی آن از سنگ‌های بازی Minecraft الهام گرفته است. این شخص از کیس مذکور برای کامپیوتر Raspberry Pi 4 خود که یک سرور Paper MC SMP را اجرا می‌کند، استفاده کرده و برای اینکه حال و هوای بازی Minecraft را زنده نگه دارد طراحی آن را به این شکل انجام داده است. مراحل ساخت این کیس خاص در تعطیلات کریسمس انجام شده و جای دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که سرور شخصی این کاربر نیز اژ ماه فوریه راه اندازی شده است.

جنس بدنۀ این کیس چیست؟

در تولید این کیس از مواد اولیه‌ای از جنس‌های تختۀ چوبی سه لا، ورقه‌های آکریلیک استفاده شده و سایر قطعات داخلی آن نیز با استفاده از پرینتر سه بعدی تولید شده‌اند. با کنار هم قرار دادن تمام این قطعات این کیس بسیار زیبا شکل گرفته است که تصاویر آن را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید. در دل این کیس یک کامپیوتر Raspberry Pi 4 مدل B قرار داده شده که به 4 گیگابایت رم و یک پردازندۀ چهار هسته‌ای با فرکانس پایۀ 1.5 گیگاهرتز مجهز است. این مینی کامپیوتر دارای سیستم عامل Pi OS Lite بوده و وظیفۀ اجرای سرور MC SMP را به عهده دارد، کاربر ehisforadam مدعی شده که این مینی کامپیوتر قارد است به خوبی این سرور را اجرا کند. اما موضوع اصلی توانایی‌هایی این کامپیوتر نیست بلکه طراحی کیس دست ساز فوق العاده خاص آن است.

مجهز به چراغ‌های LED با قابلیت تغییر رنگ

Ehisforadam این کیس را با استفاده از بردهای Aron One M.2 ساخته است، این بردها توسط پرینترهای سه بعدی تولید شده‌‎ و سایر قطعات خارجی کیس به صورت دست ساز طراحی شده‌اند. صفحۀ پشتی این کیس از جنیس ورقۀ آکریلیک ساخته شده تا دسترسی آسان به مینی کامپیوتر Raspberry Pi 4 را فراهم کند و سایر قسمت‌های آن نیز از جنس آکریلیک هستند. سه وجه از این کیس مکعب شکل به چراغ‌های LED مجهز شده‌‌ و از جنس ورقه‌های چوبی سه لایه ساخته شده‌اند.

به لطف استفاده از چراغ‌های LED می‌توانید رنگ‌ این کیس را تغییر داده و ظاهر آن را به سنگ‌های Redstone ،Emerald ،Gold ،Iron و Diamond تغییر دهید. همچنین از این چراغ‌های LED می‌توان برای نمایش وضعیت سرور نیز استفاده کرد، رنگ قرمز به معنی آفلاین بودن سرور و رنگ Diamond یا آبی به معنی آنلاین بودن آن و رنگ سبز نیز به معنی حضور کاربران فعال در سرور است.

(برای مشاهدۀ تصاویر در اندازۀ اصلی روی آن‌ها کلیک کنید)

نگران دما نباشید، همه چیز تحت کنترل است

ممکن است برخی از کاربران کامپیوترهای Raspberry Pi 4 نگران جریان هوا و دمای قطعات داخلی در این کیس باشند، براساس صحبت‌های ehisforadam تمام قطعات از جمله تراشه، ماژول‌های رم و کنترلر USB به هیت سینک تجهیز شده‌اند و یک فن خنک کننده نیز با هدف بهبود جریان هوای داخلی در نظر گرفته شده است؛ بنابراین جای نگرانی از بابت دما وجود ندارد. این کاربر مدعی است در آزمایش انجام شده، دمای این مینی کامپیوتر در حالت اورکلاک از 60 درجه سانتی گراد عبور نکرده است.

نظر شما دربارۀ این کیس جالب با طراحی منحصر به فرد چیست؟ اگر از طرفداران بازی Minecraft باشید احتمالاً این کیس توجه شما را جلب کرده است، اینطور نیست؟

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا